Fernando Felman - Living in Australia

Monday, December 22, 2008

Diving at Bare Island


חנוכה שמח!

תדליקו נרות לרוב, אצלנו מקשטים עצים או סתם יוצאים לחופש ארוך. ואם כבר חופש, למה לא לנצל אותו לעשות משהו שכבר די הרבה זמן רצינו לעשות - קורס צלילה. בסידני!

אז החל מאתמול שרית ואני סיימנו קורס צלילה ים פתוח של PADI שמאפשר לנו לצאת לצלילות עומק של עד 18 מטרים ולאחר קצת נסיון, עד ל 30 מטרים. מאוד מאוד נחמד.

קצת על הקורס. מדובר על קורס הכניסה לעולם הצלילה. יש לעבור מבחן תאוריה שלאחריו ניגשים ליום צלילה בבריכה כדי לתרגל מיומנויות צלילה באיזור בטוח. לאחר מכן ניגשים ליומיים של צלילות בים הפתוח להשלמת תרגול המיומנויות.

אני לא ארחיב על היום בבריכה אבל ימי הצלילה בים היו מ-ד-ה-י-מ-י-ם!

את יום הצלילה הראשון עשינו בחוף שלי (שעליו סיפרתי בעבר). מסתבר שפרט להיות החוף מקום מושלם לפיקניק של יום שבת זה גם מקום מושלם לצלילה רגועה. העומק בקושי עובר 10 מטרים, הקרקעית חולית ורכה וזו שמורת טבע עם דגה בריאה. ראינו stingaree, sting rays כמה blue groper ועוד מלא דגים שאין לי מושג מה שמם.

את יום הצלילה השני עשינו מול האי בר. התנאים כאן די שונים, החוף סלעי, הגלים מכים בך כשאתה נכנס ובאופן כללי זה קצת יותר מאתגר. הצלילה עצמה, אם הצלחת להיכנס בלי פגע, מאוד מהנה. העומק מגיע לכמעט 20 מטרים, רוב הקרקעית מלאה בצמחיה פרט לכמה חלקים חוליים, ולמרות שהדגה פחותה ממה שהיה בחוף, הדגים בדר"כ גדולים יותר. היו לנו כלמני דגים, תולעי-ים, כוכב-ים אחד ואפילו blue groper ענק אחד שהחליט להצטרף לחבורה.

התמונות האלה נלקחו מהצלילה באי, קצת לפני הגיחה פנימה. ייקח קצת זמן לפני שאהיה מסוגל לצלם מתחת למים - זה דורש יכולות צלילה הרבה מעבר למה שאני מסוגל אליו כרגע.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home