Fernando Felman - Living in Australia

Monday, July 30, 2007

Sydney Ferry to Manly

שלומות לכולם.

אז מה, חם שם בכנען, הא? אני שומע שמכה בכם השרב, החמסינים והלחות. לא כיף.
פה דווקא קר למדי: ממטרים, רוחות, גלים גבוהים וים סוער. אז מה נעשה בסופ"ש? נצא להפלגה כמובן! :)

המסלול שלנו פשוט: רכבת ל- Circular Quay, עולים על מעבורת שלוקחת אותנו ל- Manly, מטיילים קצת באיזור וחוזרים בחזרה.

הסופ"ש היה אפור למדי עם הרבה רוחות וקצת ממטרים. אבל אני לא הולך לפרוס את התמונות כמו שאני בדר"כ עושה. הפעם אני נוקט בגישה שונה - התמונות הועלו לאלבום שלי ואתם מוזמנים לבקר ולהנות: http://public.fotki.com/luxlucis/manlyferry.


יש לי רק הערה אחת שאני חייב לשתף: מקור השם Manly. מסתבר שכשהבריטים הראשונים נחתו בחוף המדהים הזה המקומיים היו מסבירי פנים והציגו רמה גבוה של אנושיות (manly behavior), כך לדברי סרן פיליפ ארתור.

שלא מפתיע, הבריטים המנוולים לא הציגו אותה רמה של אנושיות. בפחות ממאתיים שנים מרגע הנחת רגל בריטית באוסטרליה 90% מילידי היבשת מתו ממחלות, נטבחו ע"י הבריטים או סולקו מאדמותיהם.במשך שנים רבות הם נחשבו לחיות בידי הבריטים והיה מותר לצוד אותם בדרכים הכי מתועבות שאפשר להעלות על הדעת. הגישה הזו החזיקה מעמד שנים רבות מדי ולמעשה רק בשנת 1962 הם קיבלו את זכות ההצבעה. עצוב. מאוד עצוב. ומקומם. מאוד.



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home