Fernando Felman - Living in Australia

Wednesday, January 31, 2007

Grand Canyon, Blue Mountains


יום אוסטרליה נחגג ב-26 לינואר, תאריך בו בשנת 1788 קפטן ארטור פיליפ מהצי המלכותי הניח את רגלו השעירה במפרץ סידני במטרה להקים את הקולוניה של New South Wales. השנה נפל החג ביום בשישי מה שיצר לנו סופ"ש ארוך ומהנה. אנו בחרנו לבלות אותו בטיול לגראנד קניון שב- Blue Mountains. "אנחנו" מתייחס גם לישי שנסע כל הדרך מקנברה, סיפור קטן של כ-3 שלוש נסיעה.

אבל לפני המנה העיקרית, קצת רקע שיכניס אותנו לאווירה הנכונה. ה- Blue Mountains נקראים כך על שום ההילה הכחלחלה שרואים כשצופים להרים:


ההרים היוו גבול טבעי למתנחלים הבריטים שהאמינו שלא ניתן לעבור אותם עד אשר בשנת 1813 נפרצו ע"י שלושה רעים עם רעיון מהפכני: במקום לעקוב אחרי תווי הנחל ולהיתקע בצוקים (כפי שעשו כל החוקרים לפניהם, כמו שמלמדים בבית הספר למגלי עולמות), הם פיסטנו כמו טוראים מתחילים את כל הרכסים בדוך והגיעו למישור המיוחל שאחרי ההרים. לאחר מכן הבריטים עשו שימוש באנרגיה הזמינה והזולה שהתקיימה בשפע באותם הימים, האסירים, ע"מ לבנות כביש שייחצה את ההרים. העבודה הסתיימה מהר מאוד והכביש שימש להעברת פחם ושמן. שתדעו.

בהמלצתה של אנייס מעבודה שלי, החלטנו לבקר את ה- Grand Canyon שנמצא באיזור Katoomba. הקניון מדהים, הנה תראו בעצמכם:


ויש גם מפל מרשים:


המקום עצמו הוא נקודת התצפית לאיזור ונקודת ההתחלה למסלול. אז צריך לעשות פוזות כשעוד לא מזיעים מההליכה:


המסלול שאנחנו בחרנו עובר בתוך הקניון ובין ההרים והיער. ההליכה היתה מאוד מהנה, האיזור לח וחמים ומזכיר יערות גשם טרופיים:


בדרך פגשנו את הלטאה הזו. עובר אורח טען בלמדנות שמדובר בדרקון המים המזרחי (Eastern Water Dragon) ואחרי בדיקה מדוקדקת בוויקי, אני בהחלט מסכים עם הבחור. יש לציין שברגע הצילום עצמו היה לי קשה לחוות דעה מכיוון שבדיוק אז הדוגמן הירוק-אפרפר הזה החליט שהספיק לו והוא התחיל לרוץ לכיוון שלי. אתם יכולים לתאר לעצמכם שבתור לוחם אמיץ ומיוזע שכמוני, ברחתי במהירות שיא.


המסלול עצמו מנוקד בנחלים ומפלים קטנים. כאן ישי מצלם אותי מנסה לשווא לצלם את הטיפות:



תהנו.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home