Fernando Felman - Living in Australia

Sunday, July 13, 2008

BBQ at Shelly Beach

כשאומרים סידני לא חושבים על קור, רוחות חזקות, גשמים ועננים אפורים. אבל החורף מגיע גם לכאן וכשזה קורה, הטמפרטורות יורדות, הרוחות מקפיאות והשמיים מעוננים. למזלי, לפני כמה סופ"שים מזג האוויר התבהר לחלוטין ולרגע אפשר היה לחשוב שאנחנו שוב בקיץ. אני בחרתי להעביר את היום היפה בברביקיו על חוף שלי (shelly beach, החוף עדיין לא בבעלותי) שנמצא באיזור מאנלי. הוזמנתי על ידי ידידה ישראלית מהעבודה לאירוע ישראלי-משהו: כמעט כל הנוכחים הם יורדים מהארץ והיו שם פיתות, חומוס, סלט ירקות וכיוצא כאלה מטעמים צברים. הרעיון היה להעביר יום מקסים על החוף, לטייל מעט בהרים מסביב וכשמתעייפים, לאכול מעט מהברביקיו.

ברביקיו אוסטרלי הוא קונספט מעניין שבעצם מהווה דוגמה להרבה דברים טובים באוסטרליה. מדובר על מתקני צלייה ציבוריים מחוממי גז, מעין פלטת טיגון כמו שיש בחלק מהמלונות. לוחצים על כפתור (או באיזורים מסויימים - משלשלים מטבעות) והפלטה חמה ל20 דקות. עכשיו אפשר לטגן עליה כמה נקניקיות או המבורגרים ולאכול. חשוב מאוד לנקות בסיום השימוש ולהשאיר את כל העסק מסודר. מה שיפה לדעתי בגישה הזו היא העובדה שיש מעט מתקנים שמשרתים קהל יחסית גדול של אנשים ואין שום בעיה, אנשים מחכים בתור בנחת ואין דרמות מיותרות. כן, אני יודע שבארץ זה לא היה עובד.

בכל מקרה, נחזור לפוסט. מאנלי, לממי שממש עוקב אחר הבלוג הזה, נגיש ממעבורת. ביום בהיר כמו זה שהיינו בו הים גדוש מפרשיות וספינות שלמול החופים המיוערים של סידני, זה מתצטלם יפה מאוד.




אחרי העגינה במאנלי מתחילה ההליכה לכיוון החוף המיועד. ההליכה לחוף עוברת בשביל שנושק לים בצידו האחד וגובל בעצים ירוקים בצידו השני. החוף עצמו מקסים: חוף קטן וסגור מוקף דקלים, עצים ומדשאות כשמעליו גבעות מיוערות ושבילי הליכה.





לאחר ההתמקמות יצאנו להליכה קצרה ביער מעלינו. שביל ההליכה עובר בתוך היער כשפה ושם יש תצפית על המים והסביבה.



חוזרים לחוף, אוכלים משהו ומעבירים את הזמן עם החבר'ה מהארץ. היה נחמד להיפגש שוב עם אנשים דוברי עברית שמכירים את אותה השפה והתרבות, לפחות פעם בכמה זמן. העברנו שם כמה שעות טובות ובשעות הערב אורזים, מנקים, מסדרים ומתחילים בהליכה חזרה הביתה.


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home