Fernando Felman - Living in Australia

Wednesday, October 11, 2006

The Brisbane Ferry

בריסביין – עיר הבירה של מחוז קווינסלנד, מחוז השמש העולה (ולא, אין שום קשר ליפן). בריסביין בנויה לפי שיטת התנחלות קלאסית שהוכיחה את עצמה בעבר. שיטה שמתחילה בהפלגה של זוג (או יותר) או יותר משועממים על נהר בתולי. באיזשהו שלב לאחד מהם תהיה הארה: "אוי תראי איזה יופי של נהר יש פה!" והתשובה להערה זו תהיה כמובן "וואלה, ממש מגניב, בוא נבנה פה עיר!". זה, פחות או יותר, השלב שבו הם הופכים לגיבורים רשמיים ורחובות נקראים על שמם. במקרה של בריסביין מדובר על גו'ן אוקסלי והצוות שלו.

אבל אני לא פה להעביר לכם שיעור בהיסטוריה אוסטרלית או בכלל, אלא כדי לספר על חוויית השיט שעשינו לפני שבועיים באותו הנהר. לפני שנתחיל, כמה תמונות מהחלון בדירה שלי (ועוד אחד מהכניסה של הבניין)


אז עכשיו שאתם יודעים איך הנהר נראה מהדירה, הנה כמה תמונות מהכיוון ההפוך - מכיוון הנהר (אני גר בקומה השמינית בבניין הגבוה מצד ימין):


המעבורת משמשת ככלי תחבורה ציבורי וככזה הוא שייך לתשלובת האוטובוסים, הרכבות והמעבורות של בריסביין. כרטיס יומי עולה 4 דולר לאדם וזה משהו שחברת אגד/דן/רכבת ישראל יכולים ללמוד ממנו...
עלינו על המעבורת ממרכז העיר, שטנו צפונה ובחזרה. הכרטיס היומי אפשר לנו לרדת בתחנות שנראו לנו מעניינות, ללכת קצת ברגל ולחזור לתפוס את המעבורת הבאה. אז ניתן לתמונות לספר את הסיפור.




אחת התחנות נבנתה על יד פארק ירוק מזמין, היינו חייבים לרדת לטיול רגלי קצר



באיזשהו שלב הגענו הגענו למבנה התאלינדי הזה:





מסתבר שלמבנה הזה ולמגדל אייפל יש קצת מהמשותף: שניהם נבנו לכבוד תערוכה ואת שניהם החליטו להשאיר בעקבות דרישת הציבור. במקרה של המבנה שלנו מדובר באחת מתערוכות ה- ekka שהתקיימה כמה וכמה שנים בעבר.

אז זהו, היה לנו סופ"ש מאוד מהנה: שיט, טיול רגלי, והרבה מצב רוח טוב.
וניפרד באיחולי שנה טובה ומבורכת וחג שמח! (ותשמרו על קשר)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home